Tips voor thuis eten

Groentehapje baby

Voeg het favoriete voedsel van uw baby toe of vervang het door andere – honing, aardappelpuree, kaaskruimels, sultana’s enz.

o Drink veel waterWanneer een baby tijdens een voedingssessie weinig of geen vloeistof krijgt toegediend, treedt vaak wrijving, huidirritatie en cafeïnevorming op. Dit brengt het kind alleen maar in verwarring, en verlengt de voedingssessie. Laat kinderen onmiddellijk na elke voeding water drinken, of (olk)melk.

o KauwenVoedsel wordt sneller afgebroken als de tanden aan het voedsel zijn aangepast. Het kaakbeen ( maxillair ) moet vrij en pijnloos bewegen naar de juiste positie voor elke hap. De mond van een baby wordt slechts in een 7 vertikale beweging geopend. Water is perfect om de tanden soepel in te laten bewegen. Door na elke voeding water te slikken, zal het kaakbeen zich niet te veel ontspannen, en zullen de tanden niet uitvallen!

o Wees fruitig in het algemeenLaat fruit en groenten niet weg uit uw dag. Koken kan vitaminen gemakkelijk vernietigen. Eet veel fruit en groenten. Neem er een paar met notenmelk is een geweldige manier om fruit en groenten binnen te krijgen. Om de voordelen van groenten en fruit echt te maximaliseren, maak een groene salade, kleurrijk brood, of fruit ze gewoon.

o Pak kinderlunchesIndien uw kind jonger is dan 4 jaar, pak dan hun lunch in. Anders is uw kind vooral geïnteresseerd in snoep en zoetigheid. Dit zijn de voedingsmiddelen die het meest verstoken zijn van voedingsstoffen, en vaak ook de meest verstoorde nachtrust geven. Maak eenvoudige boterhammen klaar, of tortillachips met kaas, en fruit.

o Serveer het eten eerlijk en langzaam.

o Ruimtes opfleuren waar kinderen gewoonlijk stille tijd doorbrengen.

o Probeer de gezinsleden de gewoonte bij te brengen elkaar eten of drinken aan te bieden. Dit zal de sociale component van de maaltijd verhogen en er ook voor zorgen dat er voldoende hygiënische eetwaren worden doorgegeven.

o Probeer een vroege ochtendgymnastiek. of Ga samen hardlopen of zwemmen. Door lichamelijk actiever te zijn, kunnen kinderen beter slapen.

o Probeer de gezinsmaaltijden kort te houden, om de 2-3 uur.

o Vermijd scènes of verveling.

o Probeer kinderen te betrekken bij andere activiteiten tijdens het eten. Televisie kijken, of praten over plannen, terwijl je aan het eten bent, zijn slechts enkele van de gewoonten die je wilt vermijden.

geïndustrialiseerde, snelkook ontbijtgranen (zoals repen, of instant havermout)

o Spek en eieren, of worst en hash, of kaas en crackers

o Spek en toast, of worstjes en groenten

o Cheeseburger en frietjes

Donuts, croissants en muffins

o Gebakken kip, pizza, vissticks, salami, hotdogs, hamburgers

o Milkshakes, ijs en yoghurt

Afhaalmaaltijden zijn vaak droog en zwaar. Oké, sla de pasteitjes, de kabobs, de frietjes en de meeste popcorn maar over, die zijn gewoon niet goed voor je. Ga in plaats daarvan voor kleine, korte pakjes kwark, hardgekookte eieren, tonijnsalade of zelfs een groentesalade. Vaak helpt een glaasje vruchtensap om je zo vol te krijgen dat je minder eet, en voegt wat zoetigheid toe. Maar vergeet niet altijd een kleinigheidje mee naar huis te nemen. Zelfs een paar schijfjes druiven en een glas sinaasappelsap kunnen u helpen om u na de maaltijd op uw gemak te voelen.

Zoals u ziet, zijn dit maar een paar tips voor thuis eten. Hoe meer u in uw eigen keuken kunt doen, uw maaltijden kunt plannen en bereiden, hoe beter u voor uw gezin kunt zorgen en van uw tijd samen kunt genieten. Eet smakelijk!

 

lees meer

Babyhapjes 4 maanden

Babyhapjes 5 maanden

You might also like

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.